Biz bu araştırmamızda, Ebû Hanife (öl.150)’den Ömer en-Nesefî (öl.537)’ye kadarki süre içerisinde kelâmı problemlerin neler olduğunu, bu problemlere nasıl yaklaştığını, özellikle Mâturidî ekolünün hangi neticelere vardığını araştırmaya çalıştık.Çalışmamızı yürütürken Nesefî’nin “Akaid Metnindeki görüşlerini esas aldık. Fakat, sadece onun Akaid’inde ortaya koyduğu görüşlerini nakletmekle kalmayıp, sınırları içerisinde kalmak şartıyla Ebû Hanife, İmam el-Mâturîdî (öl.233), İmam Ebû Yusr Muhammed El-Pezdevî (öl.493) ve Nesefî akaidinin en meşhur sarihi Sa’du’d-din Mes’ud bin Ömer El-Teftazânî (öl.797)’nin ve dolayısıyla da İmam El-Eş’arî’nin; yeri geldikçe görüşlerine yer verdik, yeri geldikçe de mezheplerin genel görüşlerini, Mu’tezile, Cebriye, Şiîlik vs. gibi Ehl-i Sünnet dışındaki ekollerin görüşlerini birbirleriyle mukayese etmeye çalıştık. >>> [Önsözden]
İlgili Yazılar
-
Kur’an’da Sürekli Olarak İşletilen ve Ürün Veren Akıldan Bahseder
Kur’an’da Sürekli Olarak İşletilen ve Ürün Veren Akıldan Bahseder Kur’an’da sürekli olarak işletilen ve ürün veren... -
Türkiye Cumhuriyeti’nin Yüzüncü Yılı Kutlu Olsun
Türkiye Cumhuriyeti’nin Yüzüncü Yılı Kutlu Olsun “Cumhuriyet, düşüncesi hür, anlayışı hür, vicdanı hür nesiller ister. “... -
İmam-ı Maturidi’de Din-Siyaset İlişkileri
İmam-ı Maturidi’de Din-Siyaset İlişkileri Prof. Dr. Ramazan ALTINTAŞ İmâm-ı Mâturîdî; “Allah size emanetleri mutlaka ehline vermenizi...